نوشته شده توسط : نازی

قبل از تبدیل دیسک سخت داخلی رایانه به دیسک سخت خارجی بررسی کنید
هرگز برای خرید جعبه تبدیل هارد داخلی به هارد اکسترنال عجله نکنید و حتماً مشکلات مختلف را از قبل بررسی کنید تا پس از آن با مشکلی روبرو نشوید.

در این مقاله به آنها پرداخته شده تا مطمئن شوید که هارد قدیمی شما توانایی تبدیل شدن به یک هارد اکسترنال را دارد.

ما چندین ویژگی از یک هارد داخلی را بررسی کرده ایم که اگر این ویژگی ها در هارد دیسک شما وجود داشته باشد و بتوانید آنها را شناسایی کنید ، می توانید از هارددیسک داخلی به هارد اکسترنال تبدیل کنید.

قبل از تبدیل هارد داخلی به هارد اکسترنال ، آن را تست کنید
برای تبدیل هارد داخلی خود به هارد اکسترنال ، باید از محکم بودن آن اطمینان حاصل کنید. در بعضی موارد ، ممکن است صداهایی از درایو دیسک سخت بشنوید ، مانند صدای ضربه زدن ، که ممکن است نشان دهد که یکی از اجزای داخلی هارد دیسک آسیب دیده است.

برای اطمینان از سالم بودن هارد دیسک خود ، باید آن را از نظر سلامت آزمایش کنید. برای این منظور ما از نرم افزار Crystal Disk Info استفاده می کنیم. برای دسترسی به سابقه هارد دیسک و سایر اطلاعات و تنظیمات خود می توانید این نرم افزار را بارگیری و نصب کنید.

اطلاعات و مشخصات درایو دیسک سخت را مشاهده کنید

پس از نصب برنامه ، اطلاعات کاملی مانند نوع اتصال به هارد دیسک ، شماره سریال ، سرعت ، استانداردها و قابلیت های هارد دیسک را نمایش می دهد.

یکی از ویژگی های این برنامه تست سلامت هارد است که اگر وضعیت هارد در برنامه خوب باشد ، به این معنی است که هارد شما از وضعیت خوبی برخوردار است ، اما اگر وضعیت هارد خوب نباشد و حالت قرمز مشاهده کند.

این بدان معناست که عمر این هارد دیسک به پایان رسیده است و شما باید به فکر خرید یک هارد دیسک جدید باشید.

اندازه دیسک سخت
هارد دیسک ها در دو اندازه استاندارد موجود هستند ، اندازه هارد دیسک های مکانیکی داخلی برای دسکتاپ ها 3.5 اینچ است و کمی بزرگتر از دیسک های سخت لپ تاپ هستند ، اما نسبتاً ارزان تر نیز هستند.

همچنین به دلیل مصرف برق بیشتر این هارددیسک ها ، به منبع تغذیه خارجی نیاز است. این بدان معنی است که اگر می خواهید این نوع هارد را به هارد اکسترنال تبدیل کنید

شما باید این ویژگی را در نظر بگیرید ، زیرا این نوع هارد دیسک باید به منبع تغذیه متصل شود.

اما اندازه هارد دیسک های مکانیکی لپ تاپ و همچنین حافظه SSD به 2.5 اینچ کاهش یافته است. می توان آنها را به اندازه یک گوشی هوشمند در نظر گرفت.

 



:: بازدید از این مطلب : 65
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی

 

نکاتی برای خرید کولر گازی, راهنمای خرید کولرگازی

کولرهای گازی از یک دستگاه بخار کننده دارند که وظیفه آن جذب گرمای هوا است

 

با آغاز فصل گرما یکی از دغدغه های بسیاری از افراد خرید کولر گازی مناسب است. مدل های زیادی از برندهای مختلف در صنعت کولرسازی پدید آمده اند. در مناطقی مانند شمال کشور و جنوب کشور کولرهای آبی کاربردی ندارند و نمی توانند در گرمای خوزستان و یا رطوبت شمال نیاز افراد را برطرف کنند.

با آغاز فصل گرما یکی از دغدغه های بسیاری از افراد خرید کولر گازی مناسب است. مدل های زیادی از برندهای مختلف در صنعت کولرسازی پدید آمده اند. در مناطقی مانند شمال کشور و جنوب کشور کولرهای آبی کاربردی ندارند و نمی توانند در گرمای خوزستان و یا رطوبت شمال نیاز افراد را برطرف کنند.

 

برای خرید یک کولر گازی مناسب باید به نکاتی توجه داشت که لازمه توجه کردن به این نکات داشتن اطلاعات کافی درباره کولر گازی است. به یاد داشته باشید که همیشه معروفترین مارک ها بهترین کولرها نیستند. همینطور کولرهای گازی قرآن قیمت هم لزوما کیفیت بالایی ندارند.

 

کارکرد کولر گازی

کولر گازی یک دستگاه خنک کننده برای محیط های گرم است، کولر گازی به سرعت گرمای محیط را به سرما تبدیل می کند. کارکرد کولر گازی مثل یخچال است یعنی گاز را به مایع تبدیل می کند این کار را به کمک افزایش فشار انجام می دهد نتیجه آن تولید سرما در اثر تبدیل گاز به مایع است.

 

کولرهای گازی از یک دستگاه بخار کننده دارند که وظیفه آن جذب گرمای هوا است، یک کمپرسور که با افزایش دما ایجاد سرما می کند همچنین از یک کندانسور و دمنده تشکیل شده است.

 

انواع کولر گازی 

کولرهای گازی مدل های مختلفی دارند که براساس نیاز از هر کدام می توان استفاده کرد انواع کولرهای گازی عبارت اند از؛

1.     کولر گازی پنجره ای

2.     کولر گازی اسپلیت یا دو تکه

3.     کولر گازی قابل حمل یا پرتابل

4.     کولر گازی ایستاده

 

کولر پنجره ای

کولر پنجره ای مناسب برای افرادی هستند که به دنبال استفاده از کولرگازی در اتاق های کوچک هستند. این کولر با توجه به ابعاد و اندازه ای که دارد مناسب برای نصب بر پنجره ها و درب ها است. کولر گازی تمام قطعاتی مثل کمپرسور، کویل خنک کننده و.... را در یک جعبه قرار داده است. کولر پنجره ای نسبت به دیگر کولرهای گازی از حمل و نقل آسان تری برخوردار است.

 

خرید کولر گازی,انواع کولر گازی

کولر گازی پنجره ای مناسب اتاق های کوچک هستند

 

کولر گازی اسپلیت

کولر گازی اسپلیت که به کولر های دو تکه شهرت دارند. این کولر دارای دو قسمت است که یک قسمت پنل آن است که در داخل اتاق قرار می گیرد. و  قسمت دیگر جعبه آن است که موتور، فن، کمپرسور و.... قرار می گیرد که این قسمت در بیرون از اتاق قرار می گیرد این نوع کولر سرمای بیشتری نسبت به کولرهای پنجره ای دارند. کولرها اسپلیت یا دو تکه فضای بیشتری نسبت به کولر پنجره ای اشغال می کنند و در حمل و نقل آن هم نسبت به کولر پنجره ای مشکل تر است.

 

کولر گازی پرتابل

این نوع کولر گازی نسبت به دیگر کولرهای گازی کوچک تر است و همانند کولر پنجره ای تمامی قطعات در یک جعبه قرار می گیرند این نوع کولر از سروصدای بیشتری نسبت به دیگر کولرها برخوردار است اما به خوبی می تواند یک اتاق را سرد کنند، این نوع کولر مناسب برای فروشگاه ها و ادارات است.

 

اصول خرید کولر گازی, روش های خرید کولر گازی

کولر گازی پرتابل نسبت به دیگر کولرهای گازی کوچک تر و پرصداتر است

 

کولرهای گازی ایستاده

این نوع کولر کاربردی متفاوت نسبت به بقیه کولرها دارد چرا که به دلیل ابعادی دارد مناسب برای مکان های عمومی مثل مساجد، فروشگاه ها، ترمینال، فرودگاه، سالن های اجتماعات و ... است. این نوع کولر همانند کولرهای دو تکه دارای دو قسمت است که یک قسمت آن در داخل محوطه قرار می گیرد، و قسمت دیگر که حاوی موتور و ... است در بیرون از محوطه قرار می گیرد.

 

کولرهای گازی ایستاده سرمای بیشتری نسبت به دیگر کولرها برخوردار است. اگر منزل شما امکان نصب کولرهای گازی پنجره ای و دو تکه ندارد می توانید از کولر گازی ایستاده استفاده کنید. البته این نکته لازم به ذکر است که کولرهای گازی ایستاده نسبت به دیگر کولرهای گازی از حمل و نقل دشوارتری برخوردار است.

 

منبع:

https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/cooler3-buying-guide3.html



:: بازدید از این مطلب : 63
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی

 

 نگهداری کابینت, راههای نگهداری کابینت

باید در انتخاب مدل و رنگ کابینت های آشپزخانه حسابی دقت کنید

 

این کابینت ها هستند که دکوراسیون آشپزخانه را تشکیل می دهند و سبک طراحی آن را مشخص می کنند به همین دلیل است که می گویند کابینت ها در آشپرخانه حرف اول را می زنند، پس باید در انتخاب مدل و رنگ کابینت های آشپزخانه حسابی دقت کنید.

نکات مهم درباره دکوراسیون کابینت ها

این کابینت ها هستند که دکوراسیون آشپزخانه را تشکیل می دهند و سبک طراحی آن را مشخص می کنند به همین دلیل است که می گویند کابینت ها در آشپرخانه حرف اول را می زنند، پس باید در انتخاب مدل و رنگ کابینت های آشپزخانه حسابی دقت کنید.

 

آشپزخانه قلب هر خانه است پس باید برای زیباتر شدن دکوراسیون قلب خانه سلیقه به خرج داد، کابینت های آشپرخانه در انواع مدل های مختلف و جدید وجود دارند که انتخاب آن ها کامل سلیقه است اما برای انتخاب آن ها بد نیست یک سری نکات را بدانید.

 

کابینت های مدرن و مینیمال انتخاب کنید

برای انتخاب کابینت بهتر است سراغ کابینت های مدرن و مینیمال بروید زیرا این سبک از کابینت هیچوقت از مد نمی افتد، کابینت هایی به سبک مینیمال دکوراسیون آشپزخانه تان را ساده مدرن می کنند. کابینت های کلاسیک امروه طرفداران کمی دارند زیرا خانه های مدرن امروزی نیازمند اجزای دکوراسیونی مدرن است به همین دلیل نمی توان در آشپزخانه های مد روز و باکلاس از کابینت های کلاسیک استفاده کرد.

 

انتخاب رنگ کابینت ها

انتخاب رنگ کابینت های آشپزخانه بستگی به سلیقه افراد دارد اما در کل کابینت هایی به رنگ روشن مناسب تر اند مثلا برای منزل عروس کابینت های سفید، کرمی، یاسی و ... بسیار عالی هستند. کابینت های به رنگ روشن فضای آشپزخانه را بازتر می کنند و بهتر است که اگر آشپزخانه تان کوچک است با استفاده از کابینت های رنگ روشن آشپزخانه را بزرگتر جلوه دهید.

 

قفسه بندی باز کابینت ها

قفسه بندی های باز برای نشان دادن وسایل و دکوری های آشپزخانه هستند، درست است که باعث زیباتر به نظر رسیدن آشپزخانه می شوند اما تمیز کردن آن ها و از بین بردن گرد و غبار از روی آن ها زمان بر است.

 

نکاتی درباره کابینت,تمیز کردن کابینت

اگر آشپزخانه تان کوچک است با کابینت های روشن آشپزخانه را بزرگتر جلوه دهید

 

با روش های مراقبت و تمیز نگه داشتن کابینت آشنا شوید:

مراقبت بهتر، عمر طولانی تر

متاسفانه بعضی از خانواده ها نمی دانند چطور باید از کابینت ها نگهداری کنند، بنابراین کاملا طبیعی است که کابینت در این خانه ها خیلی زود خراب می شود. اما با استفاده از روش هایی می توانید مدت زمان بیشتری از کابینت های خود استفاده کنید.

 

* اول از همه به یاد داشته باشید در صورتی که کابینت آشپزخانه خراب شد و مشکلی برایش پیش آمد، به جای این که خودتان آن را تعمیر کنید، حتما از فردی که در این کار مهارت دارد، کمک بگیرید تا مشکل به طور کامل رفع شود.

 

البته باز هم مانند بقیه امور زندگی و خانه، بهتر است ابتدا از ایجاد خرابی و مشکل پیشگیری کنید تا نیازی به تعمیر نباشد؛ بعضی از کابینت ها فلزی است و در مقابل آب مقاوم تر است، ولی جنس بعضی دیگر چوبی یا از مواد MDF است و اگر با آب تماس داشته باشد، به مرور می پوسد و از بین می رود.

 

بنابراین اگر کابینت های خانه شما هم چوبی است، هیچ وقت آن را با آب تمیز نکنید. به جای این کار از مواد شوینده مناسب و دستمال نمدار کمک بگیرید. البته در کابینت های فلزی که امروزه کمتر از آن ها استفاده می شود نیز امکان زنگ زدگی وجود دارد.

 

* بهتر است هنگام خرید یا ساخت کابینت، جنس مرغوب و مناسبی انتخاب کنید. برخی از قسمت ها مانند کابینت های اطراف سینک ظرفشویی معمولا در معرض رطوبت بیشتری قرار دارد و خیلی زود خیس می شود، به همین دلیل بهتر است برای این قسمت ها جنسی انتخاب شود که در برابر آب مقاوم است. علاوه بر این، همیشه پس از پایان کارتان تمام قسمت های کابینت را خشک کنید تا آب روی آن نماند. (مطلب پیشنهادی:بهترین مارک و جنس کابینت آشپزخانه)

 

* حتی اگر صفحات کابینت ضدآب باشد، باز هم نباید به طور مستقیم روی آن آب بریزید و به این شیوه کابینت را بشویید، چون در هر صورت رطوبت، عمر آن را کم می کند. یادتان باشد حرارت هم عامل مهمی است که باعث آسیب دیدن کابینت ها می شود؛ بنابراین قابلمه، ماهی تابه و ظرف های داغ را مستقیم روی کابینت نگذارید و مراقب باشید صفحات آن حرارت نبیند.

 

* گوشت، مرغ، نان و… را هم نباید مستقیم روی کابینت برش دهید. با این کار نه  تنها روی صفحه کابینت خش می افتد و ظاهر نامناسبی پیدا می کند بلکه به مکان مناسبی برای تجمع باکتری ها و آلودگی های مختلف نیز تبدیل می شود.

 

* همیشه به لولاهای در کابینت توجه داشته باشید و نقاط لازم را روغن کاری کنید تا بر عمر آن افزوده شود.

 

* دقت کنید که پایه های کابینت متناسب و هم اندازه باشد و در صورت نیاز آن ها را تنظیم کنید. توصیه جدی ما این است که از چسباندن اشیای تزیینی حتی با استفاده از آهن ربا به کابینت ها خودداری کنید چون این کار باعث خش دار شدن تدریجی بدنه کابینت می شود. به خصوص اگر کابینت فلزی باشد.

 

کابینت ها هم مانند قسمت های دیگر آشپزخانه باید به طور مرتب تمیز شود، ولی حواستان باشد تمیز کردن آن ها قانون خاص خودش را دارد. مثلا هیچ وقت نباید برای نظافت کابینت ها از اسکاچ های زبر یا سیم های ظرفشویی استفاده کنید، چون این لوازم باعث خش افتادن روی سطح کابینت می شود.

 

منبع:

https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/things2-about-cabinet.html



:: بازدید از این مطلب : 63
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی

برای سالم نگه داشتن کفش های زمستانی در تابستان نکاتی وجود دارد که باید رعایت کنید.

زمانی که در کمدتان جایی برای صندل ها باز می‌کنید کفش های زمستانی تان را نیز با روش مناسبی جمع کنید، در نتیجه سال بعد که آن‌ها را در می‌آورید نو خواهند بود.

 

تمیز کردن :

با استفاده از یک برس نرم گرد و غبار روی کفش‌ها را تمیز کنید. سپس از یک پاک کننده یا کرم مناسب روی آن استفاده کنید.

 

تعمیر :

کفش‌های آسیب‌دیده را تعمیر کنید و در هر کفش یک خوشبوکننده قرار دهید تا تازه و نو باقی بمانند.

 

نگهداری :

از قالب کفش یا روزنامه استفاده کرده و درون کفش‌ها را پر کنید تا شکل خود را حفظ کنند. از نگهداری کفش در قفسه یا کمدهای روباز خودداری نمایید زیرا کفش‌ها آلودگی بیشتری به خود جذب می‌کنند.

منبع:

https://www.talab.org/housekeeping/life-skills/how-keep-shoes-winter.html



:: بازدید از این مطلب : 63
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی

یکی از روش های‌ کاربردی و پر استفاده عکاسی گرفتن عکس سلفی در شرایط مختلف اسـت که اگر با ترفندهایی که در این جا بـه شما آموزش خواهیم داد آشنا شوید مطمئنا عکس سلفی بهتری را خواهید گرفت.

 

چگونه بهترین عکس سلفی را بگیریم ؟ (آموزش عکس سلفی)

چگونه یک سلفی خوب بگیریم؟

اکثر مشاور‌ های خانواده، درصدی از اعتماد بـه نفس و ستایش خود را، الزام وجودی هر شخص در تصمیم‌گیری ها‌ی درست، منطقی و بـه موقع در زندگی می دانند. بـه نظر مـا سلفی خوب گرفتن میتواند تمرین خوبی برای این موضوع باشد و بـه کمی از خود خوشنود بودن شما کمک کند. اما نه در حد کیم کاردشیان که یک کتاب از سلفی هایش چاپ کرده، بلکه در حد خودمان خوب اسـت که این هنر را تمرین کنیم.

چگونه بهترین عکس سلفی را بگیریم ؟ (آموزش عکس سلفی)

یک سلفی وقتی‌ خوب و طبیعی بـه نظر می‌رسد که مو‌؛ پوست، آرایش، استایل و محیطِ اطراف شما عالی‌ هستند و انگار شما وقت خوشی را می گذرانید و حالا اتفاقی‌ تصمیم گرفتید که این لحظه را ثبت کنید.

 

مجله تالاب : عوامل زیادی در خوب شدن یک سلفی دخالت دارند، که اگر فقط چندتا از آن ها رعایت شود، سلفی های شما از اکثر کاربر های شبکه های اجتماعی بهتر بـه نظر می‌رسند.

 

نور و روشنایی

نور چراغ، به دلیل تابیدن از بالا و داشتن هاله زرد رنگ، برایِ عکاسی‌ مناسب نیست. بهترین گزینه نور طبیعی خورشید و مخصوصاً در هنگام صبح و عصر اسـت، که نور از زاویه پایین تری می‌تابد و باعث محو شدن غبغب و سیاهی زیر چشم میشود.

چگونه بهترین عکس سلفی را بگیریم ؟ (آموزش عکس سلفی)

صورت تان رو کامل رو بـه منبع روشنایی‌ و یا کاملا پشت بـه ان قرار دهید تا در صورت شما سایه‌ ایجاد نشود. البته ممکن اسـت خانم ها، در زمان شب ؛ مو و آرایش مناسب دلخواه عکس را داشته باشند، میتوانید با قرار دادن یک برگ سفید زیر صورتتان برای انعکاس طبیعی‌ نور، انعکاس نور غروب یا طلوع را روی صورتتان شبیه سازی کنید!

چگونه بهترین عکس سلفی را بگیریم ؟ (آموزش عکس سلفی)

هم چنین می‌تونید از فلش دوربین جلو و یا از اپلیکیشن SnapChat استفاده کنید و اگر عکستان خیلی‌ روشن شد با اپلیکیشن‌های بعدی که معرفی‌ میکنیم انها را ویرایش کنید.

 

طرف صورت «راست یا چپ»

بر خلاف تصور‌؛ صورت و بدن اکثر آدم ها متقارن نیست و در عکس ها معمولاً یک طرف صورت بهتر از طرف دیگر اسـت. میتوانید با گرفتن تعداد زیادی سلفی، عوض کردن دوربین در دست چپ و راست، و چرخاندن صورت بـه چپ و راست، بهترین زاویه و طرف صورت خودتان را پیدا کنید.

چگونه بهترین عکس سلفی را بگیریم ؟ (آموزش عکس سلفی)

این مورد را در تصاویر دسته جمعی هم رعایت کنید، حتی اگر لازم اسـت همه ی ی را منتظر بگذارید و جای خود را عوض کنید! اپلیکیشن SymSide هم میتواند در این مورد به شما کمک کند.

 

زاویه صورت و دوربین

در این مورد هم مثل قبلی‌ با تعداد زیاد سلفی و تغییر زاویه دوربین، سر، گردن، فرق مو و شانه ها میتوانید بـه زاویه دلخواهتان برسید. اگر چانه‌ی بزرگی‌ دارید زاویه کنار یا پایین برای دوربین مناسب نیست، و از زاویه بالاتر امتحان کنید. ولی‌ اگر پیشانی پهنی دارید دوربین را از بالا نگیرید.

 

 

منبع:

https://www.talab.org/housekeeping/life-skills/چگونه-بهترین-عکس-سلفی.html



:: بازدید از این مطلب : 63
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی

خرید هدیه همیشه یکی از مهمترین چالش های زنان است. خرید بهترین هدیه برای آقایان کمی سخت است. بعضی اوقات نمی دانید چه چیزی برای مردان مناسب است و آنها از دیدن چه هدایایی خوشحال می شوند. در چنین مواردی ، شما باید علایق ، سلایق ، خواسته ها و نیازهای آقایان را تصور کنید و بهترین هدیه را از طریق آنها تهیه کنید. در اینجا چند واقعیت اساسی در مورد پد و نحوه استفاده از آن آورده شده است. با مشاهده لیست بهترین هدایای مردانه می توانید یک خرید موفق انجام دهید.

 

بهترین هدیه برای همسر
بهترین هدیه برای همسر

شما معمولاً چیزهای زیادی درباره شوهر خود می دانید. بنابراین می توان گفت که شما می توانید با سهولت بهترین هدیه را انتخاب کنید و از دیدن سلیقه و اشتیاق شوهر خود لذت ببرید. معمولاً خرید هدایایی که نیاز آقایان را برآورده می کند ، لذت زیادی به آنها می دهد. با دقت در این لیست ، می توانید یک هدیه ویژه برای روز مرد ، تولد یا سالگرد ازدواج تهیه کنید. در زیر لیستی از بهترین هدایای مردانه آورده شده است. در این بخش بهترین هدایایی را که می توانید برای همسرتان بخرید ذکر خواهیم کرد.

 

حتما بخوانید: چگونه هدیه تولد برای کودکان بخریم؟ چه هدیه ای برای کودکان جذاب است؟

 

1. کتاب هدیه برای همسر
1. کتاب هدیه برای همسر

طبق آمار اثر انگشت ، خرید کتاب در لیست بهترین هدایای مردانه قرار دارد. این کتاب بهترین هدیه برای مردانی است که به مطالعه علاقه مند هستند. اگر همسرتان عاشق کتاب و کتابخوانی است ، یکی از بهترین گزینه های هدیه تولد کتاب است. بهترین کتاب هدیه برای آقایان کتابی است که روح و علاقه آنها را برآورده کند.



:: بازدید از این مطلب : 118
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی

 

مهارت هایی برای ثروتمند شدن,تکنیک هایی برای ثروتمند شدن بیل گیتس

یکی از عادت هایی که باعث خلاق شدن بیل گیتس بود خواب کافی آن بود


اخیراً فهرستی منتشر شده است از 10 عادت و تجربه ای که گیتس را به چنین موفقیتی رسانده و به او کمک کرده به چنین جایگاهی برسد. در ادامه 8 مورد از این فهرست را از نظر خواهید گذراند.


بیل گیتس با این روش ها ثروتمند شد!!!
تا به حال به این فکر کرده اید که بیل گیتس با ارزش خالص 80 میلیارد دلار چگونه به جایگاه ثروتمندترین فرد دنیا دست پیدا کرد؟ حضور با محصول درست در مکان درست در آستانه ظهور عصر رایانه های شخصی، به طور قطع نقش بسیار برجسته ای در این زمینه داشته است. اما رویکرد های هوشمندانه ای نسبت به کار و زندگی نیز وجود دارند که در موفقیت گیتس نقش بزرگی ایفا کرده اند و همه ما نیز می توانیم از آنها درس بگیریم.

اخیراً فهرستی منتشر شده است از 10 عادت و تجربه ای که گیتس را به چنین موفقیتی رسانده و به او کمک کرده به چنین جایگاهی برسد. در ادامه 8 مورد از این فهرست را از نظر خواهید گذراند:

 

  بیشتر بخوانید: زندگی نامه بیل گیتس

 

گیتس همیشه در حال یادگیری است
گیتس به ترک کردن هاروارد معروف است، اما تنها دلیلی که باعث شد هاروارد را ترک کند این بود که او و الن شاهد فرصت محدودی برای راه انداختن شرکت نرم افزاری خودشان بودند. در واقع گیتس عاشق یادگیری است و اغلب در کلاس هایی شرکت می کرد که در آنها ثبت نام نکرده بود. این ویژگی او در جابز نیز وجود داشت. جابز هم از Reed College انصراف داد تا بتواند در کلاس های مورد علاقه اش شرکت کند.

او هر نوع کتابی که فکرش را بکنید می خواند
پدر گیتس در مصاحبه ای گفته بود: «تقریباً هر نوع کتابی توجه او را به خود جلب می کرد؛ دائرة المعارف، علمی تخیلی، هرچه فکرش را بکنید». والدین گیتس از علاقه بسیار فرزندشان به خواندن کتاب به وجد می آمدند، اما باید پای میز شام قانون «مطالعه ممنوع» وضع می کردند. آن عشق به مطالعه هنوز هم در وی ادامه دارد، و گیتس هنوز هر سال فهرستی از کتاب های مورد علاقه اش منتشر می کند. مطالعه عادت فوق العاده ای است که می توانید در خود پرورش دهید. فقط حواستان باشد زمان مناسبی برای آن در نظر بگیرید.

برای دیگران اعتبار قائل می شود
وقتی در مصاحبه ای از گیتس خواسته شد بهترین تصمیم کسب و کاری اش را نام ببرد او گفت: «به نظرم بهترین تصمیم کسب و کاری من واقعاً در انتخاب افراد است. او و الن رابطه پیچیده ای با یکدیگر داشته اند، اما گیتس تا جایی پیش رفت که گفت انتخاب الن به عنوان شریک کاری ام در صدر این فهرست قرار می گیرد. همه ما باید در معرفی و تبلیغ خودمان مهارت داشته باشیم، اما اعتبار بخشیدن به کسانی که با آنها کار می کنید در فرصت مناسب، تصمیم هوشمندانه ای است.

به قضاوت خودش اعتماد دارد
اگر همیشه به توصیه ها و پیش بینی های دیگران گوش دهید می توانید زندگی حرفه ای خوبی برای خود رقم بزنید. اما برای داشتن یک زندگی شغلی عالی مثل گیتس و جابز، باید اول از همه و بیشتر از همه به خودتان گوش دهید؛ حتی اگر کل دنیا بگویند در اشتباه هستید. این همان چیزی است که وقتی گیتس و الن مایکروسافت را به راه انداختند اتفاق افتاد. گیتس در مصاحبه ای گفت: «این شرکت بر اساس ایده دیوانه واری شکل گرفت که هیچ کس دیگری با آن موافق نبود. اینکه چیپ های رایانه ای آنقدر قدرتمند می شوند که رایانه ها و نرم افزار ها به ابزاری روی تمام میزها و در همه خانه ها بدل خواهند شد». همه می گفتند آنها در اشتباه اند. اما گیتس و الن کار خودشان را کردند و باقی قضایا دیگر اهمیتی نداشت.

در قبال پول محافظه کار است
گیتس در مصاحبه ای در سال ۱۹۹۸ گفت: «می خواستم آنقدر پول در حساب بانکی ام داشته باشم که بتوانم یک سال حقوق شرکت را بدون داشتن کوچکترین درآمدی بپردازم، و تقریباً همیشه هم به این خواسته ام پایبند هستم. ما در حال حاضر چیزی حدود ۱۰ میلیارد دلار داریم که برای سال آینده نیز کفایت می کند». در صورتی که اتفاق ناگواری بیافتد، چقدر پول برای پرداخت حقوق تیم خود کنار گذاشته اید؟

از اشتباهات خود درس می گیرد
او در مصاحبه ای در سال ۲۰۰۸، بخشی از موفقیت مایکروسافت را حاصل توانایی خود و تیم رهبری اش در شناسایی زودهنگام اشتباه، و اتخاذ رویکردی متفاوت دانست. او به طور قطع طی این سال ها اشتباهات زیادی مرتکب شده است که می تواند از آنها درس گرفته باشد؛ حتماً شما هم ویندوز ویستا را به خاطر دارید.

خواب کافی دارد
همه ما از اهمیت خواب آگاهی داریم. او به جای گله کردن از کار کردن تا دیرهنگام و کمبود خواب، از ۷ ساعت خواب شبانه خود اطمینان حاصل می کند، چون در غیر این صورت نمی تواند خلاق باشد. این به طور قطع عادت خوبی است و هر کسی می تواند آن را در خود پرورش دهد.

واقعا روی کاری که انجام می دهد تمرکز می کند
تعداد بسیار زیادی از ما به راحتی تمرکز خود را از دست می دهیم و حتی با اینکه می دانیم این کار چقدر ناکارآمد است قربانی انجام چند کار در آن واحد می شویم. گیتس نه تنها در برابر این وسوسه مقاومت می کند، بلکه هنگام کار روی موضوعات مختلف تمرکز بسیار زیادی روی آنها از خود نشان می دهد.

منبع:
https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/habits-billgates1-rich.html



:: بازدید از این مطلب : 71
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی




برنامه ریزی برای مخارج زندگی, تکنیک هایی برای زندگی

از هزینه هایتان یادداشت بردارید


هنگامی که سخن از پولدار شدن به میان می‌آید، یک فرمول ساده و البته همگانی برای این کار وجود دارد؛ باید کمتر خرج و بیشتر پس‌انداز کرد، البته گفتن این حرف ساده‌تر از انجام آن است. برای آن‌که بتوان مبلغ قابل توجهی پس انداز کرد باید شیوه‌های خاصی را به کار گرفت و به عبارت دیگر باید شیوه زندگی خود را تغییر داد. اما از کجا باید این تغییرات را شروع کرد؟ چه مواردی را می‌توان تغییر داد.


از هزینه هایتان یادداشت بردارید
«جرمی جاکوبسون» و «وینی سنگ» که در ٣٠ سالگی با حساب بانکی دلاری خود را بازنشسته کردند، می‌گویند: تمام مخارجتان را بنویسید و آن را تحلیل کنید. بدانید پولتان را کجا هزینه می‌کنید. به شما قول می‌دهیم حتما در فهرست تان هزینه‌ای وجود دارد که نمی‌دانید دلیل آن چه بوده است یا تصور می‌کنید آن را بی‌دلیل خرج کرده‌اید. این روش به یک خانواده چهار نفره کمک کرد تا میلیونر شوند. اگر نمی‌خواهید در کامپیوتر خود یک فایل عظیم و طویل بسازید، برنامه‌ای برای موبایل یا تبلت بیابید که به‌طور خودکار هزینه‌های شما را ردیابی می‌کند. (برنامه‌هایی مانند Mint، You need a Budget و Learn vest که در این زمینه بسیار محبوب هستند) یا آنها را در یک دفترچه یادداشت بنویسید.


غذای خانگی بخورید
هزینه‌های رستوران و غذای آماده خیلی سریع رشد می‌کند و حقوق ماهانه شما را می‌بلعد، بنابراین تا حد ممکن در خانه غذا بخورید تا بتوانید پول بیشتری پس‌انداز کنید. علاوه‌بر آن غذای خانه سالم‌تر از غذاهای آماده است. اگر شاغل هستید در آخر هفته‌ها مقدار زیادی غذا بپزید و طی هفته آنها را مصرف کنید. همچنین سعی کنید یک پلوپز و آرام‌پز بخرید. در این قابلمه‌های جادویی می‌توانید همه چیز بپزید. شما می‌توانید در خانه با هزینه‌ای ٥ تا ١٠هزار تومانی برای دو نفر غذا بپزید، حال آن‌که هزینه دو وعده غذای آماده بیش از ٣٠‌هزار تومان خواهد بود. با این روش می‌توانید حداقل روزانه ٢٠‌هزار تومان پس‌انداز کنید.


با شکم سیر به خرید بروید
«دانیل واگاسکی» که پنج سال سعی کرد با بودجه سالانه ١٤هزار دلار (متوسط حقوق یک ماه در آمریکا) نیازهای خانواده‌اش را تأمین کند، با این روش هزینه خرید موادغذایی خانواده را نیز به نصف کاهش داد. او در این‌باره می‌گوید: هر وقت به خرید می‌روید، قبل از آن غذا بخورید. هرچند این کار به نظر بی معنی می‌رسد، اما در واقع خرید با شکم خالی ممکن است یک عادت پرهزینه باشد. با شکم گرسنه همه چیز به ویژه موادغذایی ناسالم مانند چیپس و پفک بسیار خوشمزه به نظر می‌رسد و بدون آن‌که متوجه باشیم، انواع کالاهای غیرضروری را به سبد خرید اضافه می‌کنیم. بنابراین سعی کنید قبل از رفتن به خرید غذای سبکی بخورید تا حواستان برای غذاهای فرآوری و بسته بندی شده کنترل شود.


دفعات کمتری خرید کنید
تا حد ممکن کمتر به فروشگاه های موادغذایی سربزنید تا پول کمتری خرج کنید. واگاسکی در این‌باره می‌گوید: به آخرین باری فکر کنید که فقط برای خرید چند وسیله جزیی به فروشگاه خواربارفروشی قدم گذاشتید. آیا فقط همان موارد کمی که مورد نظرتان بود را خریدید یا آن‌که کمی بیشتر پول خرج کردید؟ دلیل خریدتان چه بود؟ یک بسته بندی جذاب یا کالایی که حراج شده بود؟ البته این اتفاق چندان عجیب نیست. بنابراین تا حد ممکن کمتر به فروشگاه مراجعه کنید تا وسوسه خریدتان هم کمتر شود. واگاسکی می‌گوید: نیازی نیست شما به‌طور آنی عادت‌های خرید خود را تغییر دهید. با تغییرات کوچک فعالیت خود را آغاز کنید. اگر سه روز در هفته به خرید می‌روید، سعی کنید دفعات مراجعه به فروشگاه را به یک‌بار در هفته برسانید. به تدریج می‌توانید با ماهانه یک بار مراجعه به فروشگاه تمام مایحتاج خود را بخرید.


آنلاین عمل کنید
امروزه با پیشرفت فناوری و آنلاین شدن خدمات بانکی می‌توان بسیاری از صورت‌حساب‌ها و آبونمان‌ها را از خانه پرداخت کرد. به محض دریافت اس‌ام‌اس یا قبض می‌توان آنها را پرداخت کرد و دیگر نگران فراموش کردن آن نخواهید بود. این درحالی است که این روش صرفه جویی زیادی در هزینه های شما از جمله حمل و نقل به همراه دارد.


نقدی پرداخت کنید
تحقیقات نشان می‌دهد هنگامی که افراد برای خرید به جای وجه نقد از کارت الکترونیکی استفاده می‌کنند، پول بیشتری خرج می‌کنند. بنابراین اگر واقعا تمایل دارید هزینه های خود را بکاهید، سعی کنید خریدهایتان را با پول نقد انجام دهید. این روند بسیار ساده است. هزینه‌های خود را برای مدت زمانی مشخص محاسبه کنید و سپس همان مقدار را از دستگاه خودپرداز بگیرید و کارت‌های الکترونیکی خود را در خانه نگه‌دارید. در صورتی که بودجه‌تان تمام شد، می‌توانید دوباره پول برداشت کنید. رامیت ستی، نویسنده کتاب «به شما یاد می‌دهم ثروتمند شوید» می‌گوید: به جای آن‌که کورکورانه از کارت‌های الکترونیکی استفاده و تا ریال آخر حسابتان را خرج کنید، از بانک پول نقد دریافت کنید و تصمیم بگیرید آن را برای چه مصارفی باید هزینه کرد.


با همسرتان صحبت کنید
صحبت درباره امور مالی، الگوهای خرج کردن و برنامه مالی یکی از مهم‌ترین گام‌ها در ایجاد یک خانواده موفق از لحاظ مالی است. دیوید باخ در کتابش به نام «زوج‌های باهوش پولدار می‌شوند» می‌نویسد: سروکله زدن با مسائل مالی مسأله‌ای است که هر زوجی باید به آن بپردازند. اگر هر دو نتوانند اولویت های مالی مشترکی را برای خود مشخص کنند، نمی‌توانند موفق شوند.

منبع:
https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/change1-lifestyle-wealth1.html



:: بازدید از این مطلب : 74
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی



شايد شما هم اين روزها برای خود يا يكی از عزيزانتان در تكاپوی مراسم عروسی هستيد و مشغله هميشگي اين مراسم دوست داشتنی را مزه مزه می كنيد.


اگر این طور است از رزرو تالار مناسب تا خريد دمكنی برای جهيزيه! همه و همه چالش هايی است كه يا پشت سر گذاشته ايد يا دير يا زود بايد پشت سر بگذاريد! در همين راستا بر آن شديم تا مطلبي براي تازه عروس و دامادهاي عزيز در زمينه خريد مناسب جهيزيه آماده كنيم. اين مطلب را با يك دنيا آرزوي خوشبختي و شادكامی برايتان فراهم كرده ایم. با ما همراه باشيد.

دستبافت يا ماشينی؟
يكي ديگر از سوالات متداول همين انتخاب فرش مناسب است. در نظر بگيريد تك تك عناصر منزل شما از يك سبك دكوراسيون باشند؛ يك فرش مدرن در كنار مبلمان استيل اصلا زيبايي ندارد و همين طور يك فرش دستبافت ابريشمي با طرح هاي اسليمي در كنار يك دست مبل فانتزي مدرن! تك‌تك اينها زيبايي خاص خودشان را دارند كه در يك تركيب نامناسب جلوه‌شان را از دست می دهند. پس برای انتخاب فرش علاوه بر توجه به سبك مبلمان خود به رنگ كفپوش و مبلمانتان نيز دقت كنيد. اغلب كفپوش‌ها از رنگ‌هاي خنثي انتخاب مي‌شوند؛ بنابراين به سادگي با هر رنگي تركيب مي‌شوند. پس به هارموني رنگ در فضاي خود دقت كنيد.

تکنیک های خرید جهیزیه, اصول و خرید جهیزیه

برای انتخاب فرش علاوه بر توجه به سبک مبلمان خود به رنگ كفپوش و مبلمانتان نيز دقت كنيد


ساده يا والان دار!
پرده مناسب از نظر رنگي مي‌تواند با رنگ كوسن‌هاي شما هماهنگ شود و از نظر نوع پرده باز بايد به سبك مبلمان رجوع كنيم. براي فضايي با مبلمان استيل و فرش اصيل ايراني قاعدتا پارچه حرير با يك والان از جنس و رنگ پارچه مبل نياز است و براي يک دست مبل راحتي مدرن پرده‌هاي فانتزي پاسخ مناسبي است كه مي‌تواند والان‌دار، ساده و ... باشد. براي آشپزخانه اول بايد محل پنجره مشخص شود. اگر از نشيمن شما پنجره آشپزخانه ديد دارد، پس يك پرده با تركيب رنگ مناسب و متناسب با آن فضا انتخاب كنيد. يك نكته ديگر در خريد پرده ارتفاع سقف است؛ اگر سقف بلندي داريد از پرده‌هاي كوتاه استفاده كنيد و اگر سقف شما كوتاه است، كمك گرفتن از پرده‌هاي بلند سبب مي‌شود كه سقف تان بلندتر ديده شود.

خرید جهیزیه,راهنمای خرید جهیزیه

اگر پنجره آشپزخانه تان داخل پذیرایی دید دارد از پرده آشپزخانه استفاده کنید


جنگ ميان سفيد و سيلور!
امان از اين كاسه و بشقاب كه هر چه بخری باز يی چيزش كم است! براي انتخاب ظروف پذيرايي زياد خودتان را درگير نكنيد؛ هيچ آدم دنيا ديده‌اي شما را مجبور نخواهد كرد كه صفر تا صد 10 سال زندگي را در يكي، دو سال خلاصه كنيد و با خودتان به خانه ببريد! به قدر بودجه، نياز و كفايت خريد كنيد. همچنين هنگام خريد واقع بين باشيد. اگر واقعا توانايي و استعداد شيريني‌پزي نداريد، پس قالب‌هاي توي دست‌تان را زمين بگذاريد؛ چون از ماه سوم به بعد آنها را به انباري منتقل خواهيد كرد. در اين صورت مي‌توانيد هزينه‌شان را صرف موارد ضروري‌تر كنيد.

از طرف ديگر زياد در جست‌وجوي وسايل فانتزي نباشيد و كارآيي را مدنظر قرار دهيد. اين وسايل قرار است نهايتا تا پنج، شش سال آينده مثل روز اول براي شما كار كنند. براي لوازم برقي آشپزخانه مثل يخچال، گاز، هود و ...  دو انتخاب بيشتر نداريد؛ سيلور و سفيد! توجه داشته باشيد كه كابينت‌ها هم مثل كفپوش‌ها معمولا از رنگ‌هاي خنثي انتخاب مي‌شوند تا با هر رنگي خوب تركيب ‌شوند. پس زياد نگران اين موضوع نباشيد. نكته‌اي كه نبايد هنگام خريد لوازم آشپزخانه از ياد برد، مراسم پاتختي و حضور گرم اعضاي فاميل با انواع استكان و پيش دستی است. پس وقت تان را معطوف ديگر لوازم كنيد.

 

خريد مناسب جهيزيه, نکاتی برای خرید جهیزیه

وسایل بزرگ آشپزخانه تان را با توجه به رنگ کابینت ها انتخاب کنید


بخرم يا نخرم؟!
لوازم دكوري از قبيل تابلو‌ها، كوسن‌ها، آباژورها همان چيزهايي است كه دقيقا بايد حس دروني شما را متحول كند؛ مثلا با ديدن يك تابلوي منظره، آرامشي عجيب به شما دست دهد يا يك مجسمه يادگاري از دومين قرار عاشقانه‌تان! يا حتي عكس های عروسی تان كه اميدوارم تا ابد زينت بخش خانه رويايي شما باشد، همه و همه بايد احساس دروني بی نظيري به شما ببخشد كه با ديدنشان خانه تازه معناي خانه پيدا كند.

آنچه بايد در اين مورد به آن توجه كنيد استفاده به اندازه از تزيينات است. گاهی وقت ها ذهن نياز به يك آرامش نسبي دارد؛ يک فضای شلوغ پر از رنگ ها و وسايل در هم و بر هم آرامش شما را بر هم خواهد زد. پس تعادل را در روزهای زندگی تان فراموش نكنيد و توجه داشته باشيد سليقه محبوب تان در تک تک عناصر اين خانه بايد دخيل باشد.

نکاتی هنگام خريد جهیزیه,بهترین مدل مبلمان برای خرید جهیزیه

لوازم دكوري از قبيل تابلو‌ها، كوسن‌ها، آباژورها حس دروني شما را متحول می كند


كلاسيك بهتر است يا مدرن!
براي انتخاب مبلمان آنچه ابتدا بايد مد نظر قرار دهيد، وسعت و متراژ فضاي شماست. در خانه‌هايي با متراژ بزرگ به دو دست مبلمان با دو مدل متفاوت نياز داريد؛ يكي براي فضاي نشيمن خصوصي (غالبا محل قرار‌گيري تلويزيون هم هست) كه مي‌تواند از نوع ال‌شكل باشد و ديگري نشيمن عمومي كه معمولا براي ‌مهمان مهيا مي‌شود و مبل استيل براي آن فضا مناسب است. اما همان طور كه مي‌دانيد بيشتر خانه‌هاي امروزي آن هم براي تازه‌عروس و داماد‌ها فضای کوچکی دارند. پس در این صورت، فكر مبلمان استيل را از سرتان بيرون كنيد. يك دست مبل راحتي به سبك مدرن هم مقرون به صرفه تر است و هم با فضاي خانه شما تناسب بهتری دارد. نگران نباشيد سال های بعد در يک منزل بزرگ تر و دلباز‌تر به مبل استيل محبوب تان خواهيد رسيد!

اصول و خرید جهیزیه, روش خرید جهیزیه

براي انتخاب مبلمان آنچه ابتدا بايد مد نظر قرار دهيد، وسعت و متراژ فضاي شماست


چه رنگي بخرم؟
اين سوال بي‌نهايت در بين همه به‌خصوص كاربران خودمان تكرار مي‌شود. رنگ سفيد همان رنگي است كه از اسم عروس و عروسي در ذهن همه ما نقش می بندد و شايد علت اصلي آن ريشه در فرهنگ و سنت ما دارد. احترام به سنت هميشه خوب است اما در وهله اول آنچه بايد بيشتر از سنت به آن توجه كنيد، آرامش است. ببينيد از چه رنگي آرامش مي‌گيريد و نسبت به چه رنگي احساس خوبي داريد؟ همسرتان شيفته كدام رنگ است و كدام تركيب‌هاي رنگي شما را به هيجان مي‌آورد؟ به جاي آنكه بگوييم سنت چه مي‌گوید، از خودمان اين سوال‌ها را بپرسيم و بگذاريم خانه مان حاصل فصل مشترك عقايد و سليقه های ما و همسرمان باشد نه نظريه نوه عموي دخترخاله فلاني!

منبع:

https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/how-buy2-dowry2.html



:: بازدید از این مطلب : 64
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی



شايد شما هم اين روزها برای خود يا يكی از عزيزانتان در تكاپوی مراسم عروسی هستيد و مشغله هميشگي اين مراسم دوست داشتنی را مزه مزه می كنيد.


اگر این طور است از رزرو تالار مناسب تا خريد دمكنی برای جهيزيه! همه و همه چالش هايی است كه يا پشت سر گذاشته ايد يا دير يا زود بايد پشت سر بگذاريد! در همين راستا بر آن شديم تا مطلبي براي تازه عروس و دامادهاي عزيز در زمينه خريد مناسب جهيزيه آماده كنيم. اين مطلب را با يك دنيا آرزوي خوشبختي و شادكامی برايتان فراهم كرده ایم. با ما همراه باشيد.

دستبافت يا ماشينی؟
يكي ديگر از سوالات متداول همين انتخاب فرش مناسب است. در نظر بگيريد تك تك عناصر منزل شما از يك سبك دكوراسيون باشند؛ يك فرش مدرن در كنار مبلمان استيل اصلا زيبايي ندارد و همين طور يك فرش دستبافت ابريشمي با طرح هاي اسليمي در كنار يك دست مبل فانتزي مدرن! تك‌تك اينها زيبايي خاص خودشان را دارند كه در يك تركيب نامناسب جلوه‌شان را از دست می دهند. پس برای انتخاب فرش علاوه بر توجه به سبك مبلمان خود به رنگ كفپوش و مبلمانتان نيز دقت كنيد. اغلب كفپوش‌ها از رنگ‌هاي خنثي انتخاب مي‌شوند؛ بنابراين به سادگي با هر رنگي تركيب مي‌شوند. پس به هارموني رنگ در فضاي خود دقت كنيد.

تکنیک های خرید جهیزیه, اصول و خرید جهیزیه

برای انتخاب فرش علاوه بر توجه به سبک مبلمان خود به رنگ كفپوش و مبلمانتان نيز دقت كنيد


ساده يا والان دار!
پرده مناسب از نظر رنگي مي‌تواند با رنگ كوسن‌هاي شما هماهنگ شود و از نظر نوع پرده باز بايد به سبك مبلمان رجوع كنيم. براي فضايي با مبلمان استيل و فرش اصيل ايراني قاعدتا پارچه حرير با يك والان از جنس و رنگ پارچه مبل نياز است و براي يک دست مبل راحتي مدرن پرده‌هاي فانتزي پاسخ مناسبي است كه مي‌تواند والان‌دار، ساده و ... باشد. براي آشپزخانه اول بايد محل پنجره مشخص شود. اگر از نشيمن شما پنجره آشپزخانه ديد دارد، پس يك پرده با تركيب رنگ مناسب و متناسب با آن فضا انتخاب كنيد. يك نكته ديگر در خريد پرده ارتفاع سقف است؛ اگر سقف بلندي داريد از پرده‌هاي كوتاه استفاده كنيد و اگر سقف شما كوتاه است، كمك گرفتن از پرده‌هاي بلند سبب مي‌شود كه سقف تان بلندتر ديده شود.

خرید جهیزیه,راهنمای خرید جهیزیه

اگر پنجره آشپزخانه تان داخل پذیرایی دید دارد از پرده آشپزخانه استفاده کنید


جنگ ميان سفيد و سيلور!
امان از اين كاسه و بشقاب كه هر چه بخری باز يی چيزش كم است! براي انتخاب ظروف پذيرايي زياد خودتان را درگير نكنيد؛ هيچ آدم دنيا ديده‌اي شما را مجبور نخواهد كرد كه صفر تا صد 10 سال زندگي را در يكي، دو سال خلاصه كنيد و با خودتان به خانه ببريد! به قدر بودجه، نياز و كفايت خريد كنيد. همچنين هنگام خريد واقع بين باشيد. اگر واقعا توانايي و استعداد شيريني‌پزي نداريد، پس قالب‌هاي توي دست‌تان را زمين بگذاريد؛ چون از ماه سوم به بعد آنها را به انباري منتقل خواهيد كرد. در اين صورت مي‌توانيد هزينه‌شان را صرف موارد ضروري‌تر كنيد.

از طرف ديگر زياد در جست‌وجوي وسايل فانتزي نباشيد و كارآيي را مدنظر قرار دهيد. اين وسايل قرار است نهايتا تا پنج، شش سال آينده مثل روز اول براي شما كار كنند. براي لوازم برقي آشپزخانه مثل يخچال، گاز، هود و ...  دو انتخاب بيشتر نداريد؛ سيلور و سفيد! توجه داشته باشيد كه كابينت‌ها هم مثل كفپوش‌ها معمولا از رنگ‌هاي خنثي انتخاب مي‌شوند تا با هر رنگي خوب تركيب ‌شوند. پس زياد نگران اين موضوع نباشيد. نكته‌اي كه نبايد هنگام خريد لوازم آشپزخانه از ياد برد، مراسم پاتختي و حضور گرم اعضاي فاميل با انواع استكان و پيش دستی است. پس وقت تان را معطوف ديگر لوازم كنيد.

 

خريد مناسب جهيزيه, نکاتی برای خرید جهیزیه

وسایل بزرگ آشپزخانه تان را با توجه به رنگ کابینت ها انتخاب کنید


بخرم يا نخرم؟!
لوازم دكوري از قبيل تابلو‌ها، كوسن‌ها، آباژورها همان چيزهايي است كه دقيقا بايد حس دروني شما را متحول كند؛ مثلا با ديدن يك تابلوي منظره، آرامشي عجيب به شما دست دهد يا يك مجسمه يادگاري از دومين قرار عاشقانه‌تان! يا حتي عكس های عروسی تان كه اميدوارم تا ابد زينت بخش خانه رويايي شما باشد، همه و همه بايد احساس دروني بی نظيري به شما ببخشد كه با ديدنشان خانه تازه معناي خانه پيدا كند.

آنچه بايد در اين مورد به آن توجه كنيد استفاده به اندازه از تزيينات است. گاهی وقت ها ذهن نياز به يك آرامش نسبي دارد؛ يک فضای شلوغ پر از رنگ ها و وسايل در هم و بر هم آرامش شما را بر هم خواهد زد. پس تعادل را در روزهای زندگی تان فراموش نكنيد و توجه داشته باشيد سليقه محبوب تان در تک تک عناصر اين خانه بايد دخيل باشد.

نکاتی هنگام خريد جهیزیه,بهترین مدل مبلمان برای خرید جهیزیه

لوازم دكوري از قبيل تابلو‌ها، كوسن‌ها، آباژورها حس دروني شما را متحول می كند


كلاسيك بهتر است يا مدرن!
براي انتخاب مبلمان آنچه ابتدا بايد مد نظر قرار دهيد، وسعت و متراژ فضاي شماست. در خانه‌هايي با متراژ بزرگ به دو دست مبلمان با دو مدل متفاوت نياز داريد؛ يكي براي فضاي نشيمن خصوصي (غالبا محل قرار‌گيري تلويزيون هم هست) كه مي‌تواند از نوع ال‌شكل باشد و ديگري نشيمن عمومي كه معمولا براي ‌مهمان مهيا مي‌شود و مبل استيل براي آن فضا مناسب است. اما همان طور كه مي‌دانيد بيشتر خانه‌هاي امروزي آن هم براي تازه‌عروس و داماد‌ها فضای کوچکی دارند. پس در این صورت، فكر مبلمان استيل را از سرتان بيرون كنيد. يك دست مبل راحتي به سبك مدرن هم مقرون به صرفه تر است و هم با فضاي خانه شما تناسب بهتری دارد. نگران نباشيد سال های بعد در يک منزل بزرگ تر و دلباز‌تر به مبل استيل محبوب تان خواهيد رسيد!

اصول و خرید جهیزیه, روش خرید جهیزیه

براي انتخاب مبلمان آنچه ابتدا بايد مد نظر قرار دهيد، وسعت و متراژ فضاي شماست


چه رنگي بخرم؟
اين سوال بي‌نهايت در بين همه به‌خصوص كاربران خودمان تكرار مي‌شود. رنگ سفيد همان رنگي است كه از اسم عروس و عروسي در ذهن همه ما نقش می بندد و شايد علت اصلي آن ريشه در فرهنگ و سنت ما دارد. احترام به سنت هميشه خوب است اما در وهله اول آنچه بايد بيشتر از سنت به آن توجه كنيد، آرامش است. ببينيد از چه رنگي آرامش مي‌گيريد و نسبت به چه رنگي احساس خوبي داريد؟ همسرتان شيفته كدام رنگ است و كدام تركيب‌هاي رنگي شما را به هيجان مي‌آورد؟ به جاي آنكه بگوييم سنت چه مي‌گوید، از خودمان اين سوال‌ها را بپرسيم و بگذاريم خانه مان حاصل فصل مشترك عقايد و سليقه های ما و همسرمان باشد نه نظريه نوه عموي دخترخاله فلاني!

منبع:

https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/how-buy2-dowry2.html



:: بازدید از این مطلب : 64
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 دی 1399 | نظرات ()